Polityka Prywatności/RODO

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w Spółdzielni Mieszkaniowej „Alternatywa”
przy ul. Warszawskiej w Białymstoku

W tym dokumencie znajdzie Pani/Pan informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez Spółdzielnię Mieszkaniową Alternatywa ul. Warszawska, dalej jako: Spółdzielnia.

Informacja przekazywana jest w wykonaniu obowiązków przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO).

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Alternatywa” w Białymstoku działając na podstawie art. 13 RODO przekazuje państwu informacje dotyczące zakresu i zasad przetwarzania danych osobowych:

  1. członków Spółdzielni lub osób posiadających tytuł prawny do lokalu mieszkalnego w zasobach Spółdzielni,
  • kontrahentów Spółdzielni (w szczególności najemców i dzierżawców lokali niemieszkalnych lub gruntów) będących osobami fizycznymi,
  1. oferentów – osób ubiegających się o tytuł prawny do lokalu mieszkalnego w zasobach Spółdzielni,
  2. oferentów – osób fizycznych w ramach prowadzonych przez Spółdzielnię postępowań przetargowych i zleceń w zakresie robót budowlanych, remontowych oraz konserwacyjnych na rzecz Spółdzielni oraz dla osób ubiegających się o zawarcie ze Spółdzielnią umowy w trybie bezprzetargowym, w szczególności na sprzedeaż, dostawę, roboty budowlane, świadczenie usług, o dzieło, zlecenie, itp.,
  3. kandydatów do organów Spółdzielni – zarządu oraz rady nadzorczej,
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych, w tym w szczególności imienia i nazwiska, nr telefonu, adresu e-mail, adresu, stanowiska, nr PESEL, nr NIP, (zwane dalej jako dane osobowe) jest Spółdzielnia Mieszkaniowa Alternatywa ul. Warszawska 55A, 15-006 Białystok (dalej jako ADO).
  2. Jeżeli nie podał/a Pani/Pan swoich danych osobowych bezpośrednio ADO, Pani/Pana dane osobowe zostały przekazane ADO przez podmiot, w imieniu, którego Pani/Pan działa lub podmiot, który przekazał ADO Pani/Pana dane osobowe, jako niezbędne do obsługi mieszkańców i lokali Spółdzielni na rzecz tego podmiotu.
  3. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 1 b), c) i f) RODO w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na ADO, realizacji zadań ustawowych i statutowych oraz do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez ADO lub przez podmiot trzeci.
  4. Przetwarzanie  danych    osobowych    odbywa    się,   w   szczególności,   na    podstawie:
  5. ustawy z dnia   16   września     1982      Prawo   spółdzielcze,
  6. ustawy z   dnia   15   grudnia   2000   o spółdzielniach mieszkaniowych,
  7. ustawy z dnia 24 czerwca 1994 o własności lokali,
  8. ustawy z dnia 21 czerwca 2001 o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy ,
  9. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 o gospodarce nieruchomościami,
  10. ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego,
  11. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,
  12. Statutu i regulaminów Spółdzielni.
  13. Dane osobowe mogą być ujawnione osobom upoważnionym przez ADO, podmiotom świadczącym na rzecz ADO usługi, w tym usługi techniczne i organizacyjne, usługi w zakresie prowadzenia poczty elektronicznej, a także innym podmiotom/osobom/organom w zakresie i na zasadach określonych przepisami prawa.
  14. Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji obowiązku prawnego ciążącego na ADO ze oraz dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami przez
  15. Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania
  16. ADO nie zamierza przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  17. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania sprostowania treści swoich danych osobowych.
  18. W przypadkach określonych przepisami prawa, w tym jeżeli nie narusza to obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej, przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
  19. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo żądania usunięcia danych osobowych oraz prawo do przeniesienia danych osobowych.
  20. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że ADO naruszył przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
  21. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do niezbędnych do wykonywania obowiązków Spółdzielni. W przypadku niepodania danych, świadczenie usług może być niemożliwe lub utrudnione.
  22. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji względem Pani/Pana, w tym do profilowania.

Informacja o prawie do wniesienia sprzeciwu:

Z uwagi na fakt, że Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane przez ADO do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu ADO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w w/w celu z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją.

Close Search Window